Thursday 15 January 2009

SUJUD TERAKHIR

(Ya Allah, kalau benar syurga untukku maka permudahkanlah)

Ke mana lagi mahu kubawa kecamuk ini
Kepada siapa harus direbahkan hiba hati
Untuk apa hidup kalau dosa tiada henti
Benarkah Tuhan masih ada dan meredhai

Pernah dulu Kau membantu untukku kembali
Kasih sayangMu disambut genang air mata
Namun pada ketika aku dibiar sendiri
Mudah pula hati terlupa di mana Pencipta

Bukan dayaku untuk memancung kelalaian
Atau melukakan berhala yang merantai rasa
Kerana aku bukannya seperti nabi yang mulia
Atau wali yang selalu membersihkan jiwa

Kelembutan malam yang sebentar ini
Tuhan berilah peluang untukku bersujud
Menghadap wajahMu yang lama dibiar sepi
Dan laknat yang tercipta Kau padamlah ia

Kalaulah boleh aku capai redhaMu sekarang
Mahu sahaja diminta agar ini sujud terakhir
Menikam maksiat yang telah aku hidupkan
Sebelum kuhitung hari-hari menuju syurga

16 Januari 2008 (12.50 am)
Playford Road, London.

2 comments:

Anonymous said...

ke mana harus ku bawa langkah kaki
kepada siapa harus aku berkongsi
andai esok tiada lagi ruang di dunia
bisakah aku merasa lazat syurga?

pemburu syurga said...

inshaAllah kita sama2 berusaha ke arah itu=)