Tuesday 6 January 2009

MENCARI AKU YANG DULU

(mahu sangat untuk kembali)

Penat sungguh menjadi seperti sekarang. Acap kali aku berfikir dan berdoa dapat bertemu semula dengan aku yang dulu. Yang sentiasa gembira, juga ceria walaupun di hati derita. Tanpa diminta, aku terlebih dahulu yang menghulurkan tangan. Tapi sekarang aku tidak mampu menyembunyikan apa sahaja yang aku rasa. Bila rasa marah, maka diamlah aku. Bila rasa gembira, maka cukup dengan senyum sahaja.

Namun aku yakin tidak mungkin lagi aku menjadi seperti dahulu. Setelah peristiwa demi peristiwa yang menjadikan hidupku makin suram semenjak berada di sini. Entah kenapa belakangan ini aku lebih suka bersendiri dan termenung, mungkin sudah trauma dengan segala kesulitan yang telah kulalui. Takut untuk menghadapi hidup lagi.

Maaflah. Kalau aku sekarang tidak seperti dahulu. Aku tak lagi mampu. Untuk ketawa dalam sendu.

7 comments:

mazzein said...

SALAM
WAQI ADA MASLAH KER
BOLE AJER SHARE KALO MAHU
JANGAN BEGITTEWWW

Anonymous said...

salam..

ok ker? kalau tak ok, jom kita dating sat..

pemburu syurga said...

wassalam wbt,

mungkin itu suara hati makhluk lain, saya cuma menyampaikan=) apa pun terima kasih nizam n roslan!

Anonymous said...

ya ALLAH..

pemburu,suara hati ana brlagu lagu ini..ana mahu kembali..

tolonglh tuhan..tunjukkn jalan..

pemburu syurga said...

hahaha
macam2 lah kamu wahai incik anonymous, entah siapa lah ya;)

Anonymous said...

anon tu aku la waqi. haha. jk...
guano qi lo ni?? tteke ko?? rileks2.
mari la nz ni. buleh release stress. haha...

pemburu syurga said...

tteke kakloh li duk laye mung nih!! haha
mu konpem dulu bilo mu free pahtu hello aku, iA sapa la aku NZ tahun ni=)