Saturday 22 November 2008

HADIAH DARI TUHAN

(sayu)

Pada detik ini, mungkin ayah bonda sudah pun memenuhi segala keperluan sepanjang berada di Tanah Haram nanti. Bermula dari urusan pasport dan visa hinggalah persalinan ihram, semua pasti disusun rapi. Juga hati yang terabdi.

Adik-beradik yang lain sedang membilang jam untuk meniupkan semangat, sambil di hati pun sebak mengundang. Pun aku hanya mampu mengucap selamat jalan tanpa menatap wajah mereka, rindu dan sayu makin gagah mendera.

Benar banyak dugaan yang terpaksa ditempuh ayah bonda sebelum diundang olehNya. Hal anak-anak yang menduga ketenangan iman mana mungkin boleh jiwa bertenang, namun keduanya kuat untuk terus menemani putus asa kami.

Ya Allah, jangan ucapan selamat tinggal ini menjadi yang terakhir dariku buat ayah bonda. Selamatkan, sayangi dan bantu cukupkanlah segala keperluan mereka seadanya mereka bertamu di mahligaiMu itu. Inilah hadiah dariMu buat mereka.

Semoga berjumpa lagi ma ayah!

22 November 2008 (5.50 pm)
Playford Road, London.

10 comments:

titian dakwah said...

semoga Allah permudahkan perasaan waqi!

pemburu syurga said...

jzkk, doakanlah.

Faiez Fauzi said...

Tahniah! Bukan senang nak dpt jemputan jd tetamu agung Allah di sana...

faith said...

amin...

Anonymous said...

salam mintak email bleh??
anta kat mynameisbet@yahoo.com
pls

pemburu syurga said...

alhamdulillah bear, satu nikmat yg besar=)

pemburu syurga said...

haih, blog jadi private dh ko tu bet!

mohd shazli mohd zaini said...

this is the 8th comments....... ( bunyi sayu malam).......



hahahaha....XD


regards,
shaz

p/s: aku balik msia lagi 13 dec till 29 dec. ader wedding bro aku. so, x jumpa ler kita except ko tiba2 kene culik pastu dia minta sembunyi kat leeds dan minta ransom kat aku or pejai. hahahha..... time tu bleh ler aku ziarah ko jap.... XD

Anonymous said...

shazli ni x sayu langsung.

apekah?

:p

pemburu syurga said...

iman, itu dah kira sayu giler bg shazli tu. haha!

eh shaz, aku xkesah jumpa ko ke x, tapi aku KESAH kalo ko x pos satay sedap ko tu kat aku;)