Thursday 6 November 2008

BUKAN AKU TAK CINTA

Pada senja yang mahu pergi ini, ingin sekali aku mengadu padaMu Ya Allah. Kalau ruang yang sebentar ini mampu aku mendekatiMu, pasti aku cuba sedayaku. Betapa baru kutahu sangatlah Engkau jauh dariku, atau mungkin aku yang sebenarnya terlalu jauh dariMu. Bukan aku tak cinta Ya Allah, tapi hati ini masih tidak teguh merinduiMu, masih banyak dosa yang aku dampingi. Ingin sekali aku terus memujaMu Tuhan, agar aku tahu hanya Engkau tempat selayaknya untukku mengharap. Tapi lihatlah hati ini wahai Tuhan, Engkau lebih mengetahui tentang bolak-baliknya yang kencang.

Kenapa payah benar untuk hati ini berpaut kukuh pada ketelusan cintaMu Ya Allah, sedang tidak pula Engkau jemu untuk menghampiriku. Sering aku cuba untuk terus berasa disayangi olehMu, namun sukarnya Engkau jua yang tahu. Acap kali gelisah menerpa saat meratap di pangkuMu, bimbang kalau esak tangisku hanya sekejap cuma apa lagi takut tersungkur di bawah laknatMu.

Ruang yang sempit ini bukanlah layak bagiku untuk menyambung episod noda, andai kusedar betapa Engkau menyimpan rindu padaku, mungkin? Tolong Ya Allah, tolonglah mencintaiku seadanya aku di bumiMu ini, agar tidak risau hati ini untuk mencintai yang lain. Bukan tidak mahu aku merinduiMu, tapi hati yang gelap bolehkah lagi disinari cahaya kasih sayang dariMu? Kalau senja ini yang terakhir bagiku, maka celakalah aku andai cintaMu tiada padaku Tuhan.

6 November 2008 (4.20 pm)
London

6 comments:

Anonymous said...

bukan aku tak cinta
tapi hati selalu alpa

bukan aku tak cinta
tapi diri masih leka

bukan aku tak cinta
tapi nafsu tetap beraja

tolonglah cintai aku juga ya Allah..

pemburu syurga said...

marilah kita membalas cinta Allah itu=)

Anonymous said...

sy amat mgharapkn cinta Allah itu akh..

pemburu syurga said...

sedar atau tidak, sekian lama Allah mencintai kita hatta hingga saat ini pun Dia tetap mencintai, cuma kita yang mendustakan cintaNya=)

Anonymous said...

kalau hari ini brakhir lg seperti semlm, maka rugilah aku selamanye

pemburu syurga said...

kalau berakhir lebih teruk, maka celakalah!