Wednesday 8 April 2009

TIKA BERDOSA DAN TAHAJUD TELAH TERAKHIR

Air mata pun gugurlah lagi. Dalam sunyi malam yang hangat. Di atas sejadah aku ceritakan rindu. Untuk Tuhan.

Aduhai jiwaku yang malang, betapa kasihannya. Mencari dan memungut dosa. Pada dunia yang pantas berlari. Dan akulah yang kepenatan mengejar.

Kali ini. Yang kukhabarkan pada Tuhan. Adalah dosa lagi. Yang baru diperbuat. Sungguh sudah tiada daya untuk dilawan kiranya aku masih diduga begini.

Oh Tuhan Pemilik Jiwa. Tiadalah lagi tempat mahu kularakan hati, kecuali Engkau. Andainya mati itu masih jauh dariku, maka selamatkan aku dari bicara nafsu. Namun acap kali Tuhan, aku merasakan hidup ini tidak lain kecuali untuk menghimpun dosa sendiri. Kalau benar begitu, percepatkan ajalku.

Supaya tidak aku leka mengutip murkaMu. Untuk dipersembah pada Hari Penyesalan.



London.

4 comments:

faith said...

slm ki
ok ke?
resah baca pos terbaru
khabar2kan

pemburu syurga said...

wslm kak yah
ado prob sket
tp ok kut
kalih doh;)

faith said...

prob gapo?emel la royak..takpun sms..mgkin tak membantu,tp cukup utk meringankan =)
-jgn sekali rasa berseorangan

pemburu syurga said...

inshaAllah kak yah, semoga kita kuat seperti ayah & ma!