Thursday 30 April 2009

JEMPUTAN PERNIKAHAN

Alhamdulillah, sekian lama aku menantikan saat ini. Saat yang membahagiakan buat aku, lebih-lebih lagi dia yang akan melaluinya. Dan hari ini aku menerima walimatulurus kirimannya. 11 Julai 2009. Satu tarikh yang sungguh istimewa dan bermakna.

Untuk melihat salah seorang lagi teman rapatku melangsungkan perkahwinan setelah lama diusik-usik, itu antara doaku dulu. Berselang hanya beberapa pintu dari kamarku di tengah-tengah ladang kelapa sawit selama dua tahun, dia memang terkenal dengan sikap kelakar, dan yang penting loghat Ganung Kite yang diwarisinya seperti tidak boleh dikikis lagi.

Semoga kau berbahagia, kawan! Untuk kau menjadi lebih kuat, berumahlah di tepian pantai, kau akan tahu pasang surut gelombangnya.

Masih lagi menanti undangan dari lagi salah seorang teman rapatku, bahkan yang ini merupakan teman semeja ketika bersusah payah bergolok gadai berhempas pulas menamatkan program IB yang kritikal pada zaman keremajaan dulu. Yang paling penting, namaku dan namanya hanya berbeza pada 'Ahmad' dan 'Mohd'. Hinggakan ada antara guru-guru yang memanggil kami 'Ahmad' dan 'Mohd'.

Kerana janjiku padanya, ini salah satu sebab kenapa aku harus terbang awal ke tanah air. Katanya dulu 6 Jun 2009, moga benarlah ia.

Selamat Berumahtangga buat kalian.

London.

6 comments:

Amir Hazwan said...

Pesol kawen july tu ke?
waqi mane nh? waqi klasm8 mung tuh? die bile plak?

Hairul Nizam Mat Husain said...

La. Ingatkan waqi yang kawin. Selamat mencari pasangan hidup yang diredhai Allah

imanshafiq said...

nanti jemput dtg aku punyer plak yer...
saje xnak hebohkan..
nnt dtglah yer...
klau xde transport,merangkak je dtg,ok....
xpun berenang..dulu dah biase kan berenang2 ni ulang alik siam rantau panjang..tu yg diragui kerakyatan tuh..okokok..
nak tau details,blh kontek kite bincang2...tp jgn kol aku gune hp xreti on tu tau...esok aku amekkan otograf salman utk ko kayh...
hhahahahaha

pemburu syurga said...

morrie,
betol lah pesol n kudin tu..kudin kalo xsilap 6jun..haha xsempat jgk la ko ye!

ust hairul,
saya masih mencari2, mungkinkah azhari?

iman adikku,
nok nikoh ko? bakpo x goyak awal2? kalu x bulih la aku penikoh mu nge pendate haghe dari siye..
mu pehe dok? hahahaha..

Anonymous said...

salam..

boh.. bilo demo plak? hehe..

nice entry!! :P

wslm

pemburu syurga said...

wslm,

kawe tggu demo dulu la..

bilo nk update blog utk hari ni?

update boh! kawe sokong demo;)