Saturday 11 April 2009

TATAP AKU, TUHAN

Rengek rindu
Kini bertalu esak
Ralit aku menunggu
Untuk menatap wajah
Yang lama berpaling
Dari batu hatiku

Bertasbihlah alam
Memuji memuja namaMu
Pemilik segala kerajaan
Pelaku semua kejadian
Minta dicukupkan
Rezeki berlimpahan

Gelora laut jadi tenang
Purnama malam jadi suram
Saat Engkau hadir padanya
Tanpa ada kelalaian
Gemersik kata cinta
Antara Kau dan mereka

Dan aku melihat cuma
Harmoni kasih semesta Pencipta
Hasad pun tiada terasa
Oleh beku air mata
Pada lekaku yang lama

Aduhai hati
Menjadilah lembut
Seperti sepoi menjadi ribut
Agar tangis pun tercipta
Pada malam berkabung noda

Tuhan
Aku tidak seperti alam
Setia berkasih rindu padaMu
Kerna hati ini tiada terpaling
Selagi Engkau masih begitu
Enggan melihat hinaku

Tiada dayaku
Merubah inginMu
Hati yang mati
Teruslah begitu
Hanya satu rayuku
Tataplah aku, Tuhan

11 April 2009 (6.45 pm)
King's College London

No comments: