Thursday 13 March 2008

ASTAGHFIRULLAH

(bila mahu bertaubat?)

Astaghfirullah Astaghfirullah
Rakus berzina dengan noda
Tanpa aku sedar lagi
Astaghfirullah Astaghfirullah
Banyak benar dosa aku himpun
Entah bila mahu kubinasakannnya
Astaghfirullah Astaghfirullah
Aku rempuh setiap amaran Tuhan
Lantas terlaknatlah aku
Astaghfirullah Astaghfirullah
Sungguh makin lupa akan azabNya
Atau mungkin sengaja aku ghaibkan ia
Astaghfirullah Astaghfirullah
Tika bala Tuhan menyapa kini
Ke mana mahu kulari lagi
Astaghfirullah Astaghfirullah
Ingin sangat kembali pada Tuhan
Kuharap masih ada ruang
Astaghfirullah Astaghfirullah
Akanku pulihkan semangat jiwa
Menghampiri pintu taubatNya
Astaghfirullah Astaghfirullah
Andai tiada lagi keampunan buatku
Kejilah aku selamanya
Astaghfirullah Astaghfirullah

13 Mac 2008 (1.35 pm)
King's College London

No comments: